Bokundersøkelsen 2010: Bokhandelkundene er fornøyd

Bokhandelkundene er fornøyd

Kundene i norske bokhandler er godt fornøyd med utvalg og service, viser en fersk undersøkelse. Bokundersøkelsen 2010 er utført av Synovate på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen. Ifølge kundene er bokhandelens viktigste fortrinn utvalg, kunnskap og service. Det melder www.bokhandlerforeningen.no. Gjennom Bokundersøkelsen følges kundenes oppfatning av bokhandelen. Tilfredsheten måles på en skala fra 1-7 hvor 7 er best. Bokhandelen oppnår nesten 6 på samtlige spørsmål. Ifølge undersøkelsen synes publikum at betjeningen i bokhandelen er godt orientert om bøker og litteratur og at bokhandelen skaffer de bøkene man trenger. Utvalget av bøker er godt og betjeningen i bokhandelen oppfattes som hyggelig og serviceorientert, ifølge undersøkelsen.