BoldBooks videre i investeringsprogram

Boldbooks er en selvbetjeningsløsning for forfattere som ønsker å gå utenom tradisjonelle forlag. Gründere er Kristin Over-Rein og Ole Kristian Rønningen.  Nettstedet dere er her:…

logo-boldbooks

Nettstedet dere er her: https://boldbooks.no/

Fra nettstedet til Innovasjon Norge – www.innovasjonnorge.no- henter vi:

16 investorer har valgt ut fem bedrifter som er med videre i det første investeringsprogrammet for kreativ næring.

• Les saken i sin helhet her: http://www.innovasjonnorge.no/no/Nyheter/vil-investere-i-kreative-bedrifter/

Programmet gjennomføres av Innovasjon Norge og Startup Norge på vegne av Kulturdepartmentet, og kobler investorer fra hele Norge med utvalgte gründerbedrifter med vekstpotensiale.

Kreativ næring består av totalt 11 ulike bransjer – arkitektur, dataspill, design, film, litteratur, musikk, reklame, trykte medier, TV & radio, visuell kunst og utøvende kunst. De fem bedriftene som nå går videre i programmet er klesdesigneren Soohia, Bold Books, en selvbetjeningsløsning for bokutgivelser, Learnlink, en digital plattform for privatundervisning, Luado, en online møteplass for kjøp og salg av småjobber, og møbeldesignselskapet Ope.

BoldBooks skriver om seg selv:

Vår målsetting er å gi forfattere større eierskap til bøkene sine, uten at det tar for mye tid og krefter. Ved å samle alle ledd i en bokproduksjon blir dette mulig, og som forfatter kan du konsentrere deg om det som er aller viktigst – nemlig å skrive.

Her finner du alle tjenester du trenger for å utvikle, produsere, markedsføre og selge din egen bok. Du kontrollerer med andre ord hele prosessen selv, og manusrettigheter og overskudd fra boksalg tilfaller ingen andre enn deg. Vi er her for å støtte deg – hele tiden.

BoldBooks.no ble lansert 12. mai 2017. Våre nettsider er under utvikling, så ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål eller innspill.

BoldBooks er ikke et forlag. Vi eier ingen bøker, og har ingen økonomiske rettigheter til bøkene. Forfattere som har utviklet og produsert bøker ved hjelp av tjenester fra BoldBooks beholder alle rettigheter til bøkene.

Forretningsidé og forretningsmodell

BoldBooks AS vil modernisere og digitalisere bokutgivelsesprosessen ved å selge komplette tjenester og verktøy til forfattere. Slik kan man enkelt gi ut sin egen bok uten å gå gjennom mellomledd som forlag. Med BoldBooks får forfatteren bedre kontroll og sitter igjen med større andel av inntektene fra salg av boka enn hos et forlag. Selvpubliserte bøker vil få forutsigbare kostnader og høyere kvalitet enn hva som har vært vanlig tidligere. Via BoldBooks’ digitale plattform kan forfattere få markedsført og solgt bøkene sine.

Vår forretningsmodell er å ta et formidlingsgebyr av alle bøker og tjenester som formidles gjennom boldbooks.no. Se brukerbetingelsene for forfatter og leverandør for oppdaterte satser. I tillegg selger vi markedsføringstjenester for bøker og arrangerer kurs og seminarer for våre kunder.