Debattmøte: Bokhandlerne under ild

debatt

Tidligere i år skrev skuespiller og debuterende forfatter Anders T. Andersen og filosof og forfatter Kirsti M. Thorheim to innlegg i Aftenposten der de hevder at norske bokhandlere i for stor grad fokuserer på bestselgere i høye stabler, på bekostning av den såkalt «smale» litteraturen og særlig debutantene.

For å belyse denne problemstillingen ytterligere innviterer Norsk P.E.N. til debatt på Litteraturhuset i Oslo i kveld (mandag 14/6) klokken 19 under tittelen «Utgjør bokhandlernes utstillingspolitikk en begrensning av ytringsfriheten?», og spør videre: Kjenner bokhandlerne sin rolle og sitt ansvar?

Panel:
Debuterende forfatter Anders T. Andersen