Kulturfeltet markerer solidaritet med Ukraina

Russlands vedvarende angrep på Ukraina representerer et grovt brudd på folkeretten og demokratiet. Fredag samles det norske kulturfeltet for å markere avsky mot krigføringen.

Fredag 17. mars blir det ny solidaritetsmarkering for det ukrainske folk og for våre kulturkollegaer i landet.

Under fanen “Solidaritet med Ukraina” samler over 60 organisasjoner og aktører innen kulturfeltet seg til en kraftfull markering med appeller og kunstneriske innslag. Vi krever at krigen stanses nå!

Markeringen vil finne sted utenfor Russlands ambassade i Drammensveien 74, fredag 17. mars fra kl. 1200-1300.

Listen over tilsluttede organisasjoner oppdateres fortløpende og mer informasjon finnes her: https://www.facebook.com/events/731560861902450?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[%7B%22mechanism%22%3A%22your_upcoming_events_unit%22%2C%22surface%22%3A%22bookmark%22%7D]%2C%22ref_notif_type%22%3Anull%7D