Meld deg på årets medlemsmøte!

Har du meldt deg på medlemsmøtet 20. november? Forfattere og kritikere klager over at dagspressen ikke tar litteraturkritikken seriøst, og at avisene ikke ønsker seg annet enn korte forbrukerveiledninger. Men følger forfatterne og kritikerne med i timen? Er det litterære feltet i ferd med å endre seg radikalt uten at forfatterne forstår hva som skjer? I panelet møter vi (fra venstre) Jo Randen, kulturredaktør i Dagbladet, Karin Haugen, bokredaktør i Klassekampen, Rune Bjerkestrand, bokblogger med bakgrunn fra norsk bokhandel (lett «kamuflert» på bildet fra egen blogg) og Ida Jackson, som skriver en av Norges mest besøkte blogger.

Og videre: Når e-boka kommer, ser politikerne sitt snitt til å fjerne litteraturpolitiske virkemidler. Betyr egentlig litteraturen noe i det norske samfunnet, annet enn at den kan fungere som et lesefremmende tiltak? Kan og vil forfatterne fortsatt være med og legge premisser for litteraturen og samfunnsutviklingen i tiden fremover?

De som ennå ikke har meldt seg på kan gjøre det på post@forfatterforeningen.no. Ny frist er 10. november.