Nå kan du søke om plass i Berlin-leiligheten

Vi lyser nå ut igjen leie av DnFs leilighet i Berlin. Utlysningen gjelder for perioden juli–desember 2023, altså uke 27 – uke 52.

Søknadsfristen er onsdag 29. mars 2023.

For å søke om plass, sender du en e-post med informasjon om hvilke uker du ønsker å leie til post@forfatterforeningen.no. Vi ber om du har med minst én alternativ leieperiode utover ditt førsteønske, da det i enkelte perioder kan være stor pågang.

Vi ber også om at du i søknaden opplyser om når du sist var i leiligheten, dersom du har vært der før.

OLAF OG ANDREA EMILIE PEDERSENS MINDE – STUBENRAUCHSTRASSE 64

REGLER FOR LEIE AV LEILIGHETEN I BERLIN

Alle medlemmer i Den norske Forfatterforening er velkomne til å søke om å leie foreningens treromsleilighet i Berlin. Leiligheten ligger i området Friedenau sør i Schöeneberg og er fullt møblert og har trådløs nettilgang. Leiligheten ligger i annen etasje (uten heis), har fullt utstyrt kjøkken med frokosthjørne, bad med dusj og vaskemaskin, et stort soverom med dobbeltseng og god skapplass, et arbeidsværelse med skrivebord og en liten sovesofa til to personer, og en stue med sovesofa samt spisestuemøblement.

To ganger i året vil vi invitere alle medlemmene til å tegne seg for leie for kommende seksmåneders periode. Korteste leieperiode er en uke, lengste leieperiode er tre uker. I perioder hvor pågangen er stor, vil maks leieperiode være 2 uker. Leieperioden kan forlenges dersom etterfølgende uke/uker ikke er reservert av andre eller dersom noen har avbestilt.

Tildeling vil skje ut fra hensynet til at flest mulig skal få leie samt at leiligheten bør være mest mulig i bruk. Det er fint om alle søkere setter opp minst to alternative leieperioder i prioritert rekkefølge innenfor den enkelte søknadsperiode. Vi vil prøve å sørge for at så mange som mulig får tildelt en av periodene de ønsker. Dersom vi likevel står igjen med flere som ønsker samme periode, vil tildeling skje ved loddtrekning. De som ennå ikke har leid vil bli prioritert før de som allerede har leid. Ledige uker vil bli annonsert fortløpende. Det vil bli satt av 2-3 uker i året med tanke på ettersyn og vedlikehold. Forfatterforeningens sekretariat vil stå for det praktiske rundt tildeling og utleie.

Leien inkluderer alle faste kostnader rundt leiligheten, også vask og rent sengetøy.

Leien er som følger:

•             1 uke:   kr 2.100

•             2 uker: kr 3.100

Leietiden er fra mandag kl 16.00 til mandag kl 12.00. Det er leietaker sitt ansvar å avtale avhenting/sending av nøkler med sekretariatet. Når oppholdet nærmer seg vil sekretariatet sende faktura på leie.

Leiligheten blir rengjort ukentlig (mandag fra 12.00-16.00). Leietaker må selv sørge for at leiligheten er ryddet før man overlater leiligheten til en kollega.

Leiligheten ligger i et stille strøk og er omgitt av vanlige leiligheter. Vi har alle et felles ansvar for at vår bruk av leiligheten ikke er til sjenanse for våre naboer i Berlin. Dersom det må gjøres reparasjoner av leiligheten og dens inventar eller erstatningskjøp utover normal bruksslitasje, vil kostnadene bli fakturert ansvarlig leietaker i ettertid. Ved tap av nøkkel og ved skifte av lås gjelder det samme.