Spennende kurs også for forfattere

Norsk tidsskriftforening inviterer DnFs medlemmer til kurs om journalistikk, litteratur- og teaterkritikk og debatt- og programledelse.

Kursene er arrangert av Norsk tidsskriftforening i samarbeid med Kritikerlaget, med støtte fra Kulturrådet, Fritt Ord og Pressens faglitterære fond. Tidskriftforeningen dekker reiseutgifter opp til 1500.

KRITIKK: Vi har en stor satsning på kritikk i høst, med tredelte kurs i kunstkritikk, teaterkritikk og skjønnlitteratur. Fagansvarlige for kursene er Bernhard Ellefsen, Therese Bjørneboe og Maria Horvei. Kursene blir holdt i Oslo, Bergen og Trondheim. Vi holder også digitale kurs for alle tre feltene.

JOURNALISTIKK: Vi har fire ulike kurs journalistikk i Oslo: et heldags kurs i intervjuteknikk, et halvdagskurs dramaturgi, språk og stil, et grunnkurs i kritikk, et todagers kurs i longread-artikler, og et heldags kurs i Bergen: Skriv betre, meir bilderikt og spennande. Lærer på disse kursene er Asgeir Olden.

DEBATT OG PROGRAMLEDELSE: Vi har to heldagskurs i Oslo i programledelse og debatt, med Håkon Haugsbø som lærer.

Les alt om kursene og påmelding her: