Bokukas Q&A

Gode spørsmål og gode svar fra uke 44.(Foto © Ane Sangnes

Fra DnFs medlemsmøte

Jan Grue: Forfatterene har snakket mye om penger i dag. Skal tro hva rikingene snakker om når de møtes på denne måten? Om bøker, kanskje?

Klassekampens Bokmagasinet

Invild Bræin: Korleis er det å vere i eit tekstlandskap som forlaget kallar "eit klaustrofobisk mareritt"?

Gode spørsmål og gode svar fra uke 44.(Foto © Ane Sangnes

Fra DnFs medlemsmøte

Klassekampens Bokmagasinet

Janne Maria Fatland: Då eg først las originalen, fekk eg den klaustrofobiske marerittkjensla. Men så var eg midt i tekstarbeidet, og på setnings – og ordnivå er det ikkje rom for den store kalustrofobien.

Morgenbladet
Håkon Gundersen: Du tar ikke lett på det når det er teater. Du har skrevet stykket om tre ganger?
Knut Nærum: Ja, blant annet fordi da jeg først skrev dette, røykte folk fortsatt inne. (…)
HG: Dette er en liten spalte, Nærum. Nå er vi på bunnen.
KN: Liten spalte er en større ære. Det er som med homøopati.