Breddeformidling i netthandel

diktdager

Forfatterforeningen har lenge vært kritisk til manglende formidling av bredde i netthandelen. Særlig når det gjelder e-bøker har f.eks. Ark kjørt ensidig på kampanjer med svært lave priser for å tiltrekke seg kunder. Det er derfor gledelig når vi nå ser Ebok.no tar breddeformidling på alvor. Sist uke startet de en kampanje kalt «Diktdager» og de bruker nå plass på forsida si til å presentere diktsamlinger under fanen «Dikt å bli glad i». De har tidligere også brukt forsida si til det de kaller «Oppdag en ny norsk forfatter» som presenterer et utvalg bøker som ikke får så mye oppmerksomhet ellers. Dette er eksempler til etterfølgelse for de andre norske e-bokhandlene. Konkurranse handler ikke bare om pris, men også om formidling og synliggjøring av et stort utvalg av bøker.