Festivalmarked på Lillehammer lørdag

På Lillehammer? Da har du sjans’ til å kjøpe gode bøker direkte fra forfatterne! Lørdag 29. mai arrangerer Bokbuffeen sitt eget festivalmarked under litteraturfestivalen. Et knippe skjønnlitterære forfattere selger egne og kollegers bøker på Sigrid Undsets plass i sentrum av Lillehammer. Flere forfattere som er aktuelle under ulike arrangementer på Litteraturfestivalen vil være å finne på festivalmarkedet. Blant de ti forfatterne du kan støte på – og kan kjøpe en signert bok av – er DnFs leder Anne Oterholm og Edvard Hoem.

Bokbuffeen er et nettsted som ble opprettet fordi bokføringsregler og lagerkostnader gjør at de fleste bøker på lager blir et problem for forlagene, noe som fører til at de kontinuerlig ser seg nødt til å destruere verdifull norsk litteratur. I dag er bøkene i bokhandelen ferskvare og bare tilgjengelig for leserne i en kort periode; i Bokbuffeen har forfatterne selv overtatt kontrollen over bøkene sine, og bøkene lever videre fordi leserne i Bokbuffeen kan kjøpe bøker direkte fra ”sine” forfattere.

I løpet av de to dagene det er festivalmarked på Lillehammer vil ti norske skjønnlitterære forfattere ha solgt sine egne og hverandres bøker.

Her er Bokbuffeens hjemmeside: www.bokbuffeen.no.

Facebook har Bokbuffeen over 1500 medlemmer.