Forfatterstipend til Blad, Seljestad og og Storholmen

DnF-leder Anne Oterholm delte ut tre stipender under bokbransjens fagdag på Lillehammer torsdag. Hans Petter Blad var en av forfatterne som mottok Bokhandlerforeningens forfatterstipend for 2010. Blad får stipendet på 200.000 kroner for romanen “Det oseaniske” (Cappelen Damm) utgitt i 2009. Forfatterne Lars Ove Seljestad og Ingrid Storholmen fikk et stipend på 60.000 kroner hver. Den norske Bokhandlerforening deler hvert år ut tre forfatterstipender, og det er Det litterære Råd i Den norske Forfatterforening som innstiller kandidatene.