Leder om bokhandel og bokbuffé

Kjære forfattere! Nå er Mette, Hege, Gunvor og jeg tilbake igjen i Rådhusgata etter en lang og fin sommerferie. Og her kommer allerede den første…

Anne Oterholm STORT

Kjære forfattere!

Nå er Mette, Hege, Gunvor og jeg tilbake igjen i Rådhusgata etter en lang og fin sommerferie. Og her kommer allerede den første e-posten.

Punkt 1.

Jeg vil minne om at alle som vet om en virkelig god bokhandel de har lyst til å nominere til Norges beste bokhandel 2010, fremdeles har anledning til det. Vi har fått inn flere gode nominasjoner, men vil gjerne ha flere! Alle skjønnlitterære forfattere oppfordres altså til å sende inn sine nominasjoner, samt korte begrunnelser for disse.

Slik foregår nominasjonsprosessen: Forfatteren sender en e-post til post@forfatterforeningen.no med navn på utsalgssted og eventuell kjedetilknytning, sammen med dette en kort begrunnelse for hvorfor forfatteren har valgt akkurat denne bokhandelen. Ønsker en å bruke vanlig post istedenfor e-post, er adressen Forfatterforeningen, Postboks 327 Sentrum, 0103 Oslo. Blant innkomne forslag vil styret nominere et lite utvalg bokhandler, ut fra dette utvalget vil det bli kåret en vinner. Prisutdelingen vil trolig finne sted på Bokbuffeens julemarked som i år går av stabelen på Litteraturhuset i Oslo søndag 12. desember.

Punkt 2.

Alle forfattere som har lagt ut bøker i Bokbuffeen får nå tilbud om å skrive en kort presentasjon av én av sine bokbuffébøker (300-400 tegn med mellomrom). I presentasjonen kan forfatteren legge inn alle de beste grunner for at leserne bør velge å kjøpe akkurat denne boken! Ekstraordinære rabattilbud kan også legges inn i denne presentasjonen. I Rådhusgata lager vi en liste over de innkomne presentasjonene, og lanserer tilbudet: Ukens bok i Bokbuffeen. Ukens bok vil blant annet bli presentert gjennom Bokbuffeens facebookside som for tiden har rundt 1500 medlemmer. Så velg en bok og skriv en kort presentasjon og send den til post@forfatterforeningen.no !

Håper på en god bokhøst for alle som har bok i høst!

Anne