Libris blir Norli

bokhandel__arna-libris_libris_mage

Innen 1. september 2019 vil 45 Libris-butikker bli omprofilert til Norli. Norli-kjeden vil etter dette bestå av over 180 butikker med en samlet omsetning ut av butikk på 1,5 mrd. kr. Libris-butikkene er eid og drevet av lokale kjøpmenn, og dette vil også fortsette i Norli-regi.

– Norli har digitale løsninger som medlemmene i Libris kobles til – som blant annet Norli kundeklubb og Norli.no med klikk og hent. Med dette styrkes konkurransekraften til mange lokaleide butikker markant, sier  kjededirektør John Thomasgaard til nettstedet.

• Les saken i sin helhet: https://bok365.no/artikkel/libris-blir-norli/

Med denne endringen opphører markedssamarbeidet for Libris, som går over til å bli en ren innkjøpskjede med felles IT-løsning.
Fremdeles er det en håndfull Libris-butikker igjen:

– Det er drøyt 10 medlemmer i Libris som ikke går over til Norli. De fortsetter som «kjøpende» medlemmer i Norli Libris AS og vil fortsatt ha Libris-profil, sier Thomasgaard.