Medlemsmøte i Norsk Forfattersentrum

Onsdag 23. oktober kl. 19.00 holder Norsk Forfattersentrum medlemsmøte på Litteraturhuset i Bergen.

Norsk Forfattersentrum Vestlandet inviterer til et møte med representanter fra flere av de andre nasjonale skribentorganisasjonene. Medlemmene i alle disse skribentorganisasjonene er hjertelig velkommen.

Hør og møt:

• Ingar Johnsrud – styreleder Norsk Forfattersentrum
  • Hilde Lyng – foreningsleder Oversetterforeningen
  • Ellisiv Lindkvist – forbundsleder Dramatikerforbundet
  • Sanne Mathiassen – nestleder Norske Barne- og ungdomsbokforfattere
  • Vibeke Koehler – politisk nestleder Forfatterforbundet
  • Bjørn Vatne – leder Den norske Forfatterforening

Representantene for foreningene presenterer seg selv og sine visjoner og tanker for tiden fremover. I tillegg kommer Marit Eikemo for å fortelle om Norsk Forfattersentrums nye store samarbeidsprosjekt med hele litteraturfeltet.

Vi får høre noen ord fra Hjørdis Losnedahl, daglig leder ved Litteraturhuset i Bergen.

Vi møter også en mann som har vært i hardt vær den siste tiden: Byråd for næring, kultur og idrett Reidar Digranes (Sp).

Møtet avsluttes med debatt om de overordnede linjene i litteratur- og språkpolitikken, ledet av Alfred Fidjestøl. Hva ønsker det offentlige seg egentlig med kunst- og språkpolitikken sin? De gode norske ordningene er under press. Men er dette bare politiske vinders og markedsliberalismens skyld, eller bør kulturfeltet også ta selvkritikk?

Servering: Etter møtet blir alle invitert til Norsk Forfattersentrum Vestlandets kontor i 4. etasje. Enkel servering.

Strømming: For dem som ikke er har mulighet til å komme til Bergen, strømmes møtet.

Påmelding fysisk og digitalt innen 21. oktober til: vest@forfattersentrum.no