Mette Karlsvik kan bli Årets nordmøring

Foto: Tove K. Breistein

Karlsvik er styremedlem i Forfatterforeningen og foreningens nettjournalist. Hun er født og oppvokst på Frei. I år har hun fått Stig Sæterbakkens minnepris, Bokhandlernes forfatterstipend og Skien kommunes kulturstipend.

De andre nominerte er skiskytteren Synnøve Solemdal fra Tingvoll, musikeren Frode Alnæs fra Kristiansund, musikeren Henning Sommerro fra Surnadal og dirigent Egil Holberg fra Smøla.

Prisen skal gå til en person som har bidratt til å sette Nordmøre på kartet og/eller har gjort en innsats eller prestasjon som utmerker seg ut over det vanlige.