Poesikveld med Lukman Derky

lukman_derky_0

Mandag 16. desember klokka 20.00 blir det poesi- og musikkveld med blant annet den syriske poeten Lukman Derky i Oslo. Lukman Derky gjestet Forfatterforeningen i 2011 og var vår gjest på et internt arrangement forrigeuke. Mandag vil han og hans oversetter Georg Schjerven Hansen lese noen av hans dikt, som etter planen skal komme ut på Bokvennen forlag i 2014.

Lukman Derky organiserte i 6 år sin ukentlige poesiaften i Damaskus. Da opprøret i Syria startet gikk de legendariske poesikveldene i oppløsning. Han er nå bosatt i Tyrkia.

Poesikvelden mandag er et lukket arrangement med begrenset plass. Interesserte bes melde fra til Georg Schjerven Hansen georg.s.hansen@hotmail.com for påmelding og mere informasjon.

Adresse for arrangementet er Rathkes gate 9 i Oslo.