Reisestipend til Frankfurt-messen

frankfurt_2018

I anledning Forfatterforeningens 125-års jubileum, fikk vi et reisestipend på kr 12.500 i gave fra Norske Barne- og Ungdomsbokforfattere, Norske Dramatikeres Forbund, Norsk Oversetterforening og Norsk kritikerlag. Norge er gjesteland på Frankfurt bokmesse i 2019, og norsk litteratur vil få stor oppmerksomhet fra den offisielle åpningen og utover i uken. Mye av det norske programmet vil finne sted i en egen, norsk paviljong.

Messen åpner for bransjefolk onsdag 16. oktober, mer informasjon finner du her https://www.buchmesse.de/en

Styret i DnF utpeker en stipendmottaker. Mottaker må selv bestille reise og opphold samt inngangsbillett til messen, og avgi en kort reiserapport.

Vi imøteser kort begrunnet søknad til post@forfatterforeningen.no innen 1. juni. Den som tildeles stipendet får beskjed etter 20. juni.