Schibsted selger forlaget og Ebok.no til Vigmostad & Bjørke

Les DN-saken i sin helhet her: http://www.dn.no/etterBors/2015/06/11/1238/Schibsted/schibsted-selger-enda-mer Vigmostad & Bjørke kjøpte Eboks konkurrent Haugen Bok i 2012 og blir dermed en dominerende spiller på markedet…

uten_navntyyt
  • Les DN-saken i sin helhet her: http://www.dn.no/etterBors/2015/06/11/1238/Schibsted/schibsted-selger-enda-mer

Vigmostad & Bjørke kjøpte Eboks konkurrent Haugen Bok i 2012 og blir dermed en dominerende spiller på markedet for salg av ebøker og netthandel med fysiske bøker i Norge, skriver avisen.

– Vi er overbevist om at Vigmostad & Bjørke vil være gode langsiktige eiere for Schibsted Forlag og Ebok.no. Dette er en god vei fremover, sier konsernsjef i Schibsted Media Group Rolv Erik Ryssdal til DN.

– Vi ser fram til å øke satsingen på underholdningslitteratur til glede for norske boklesere. Videre ønsker vi å forsterke satsingen på allmennlitteratur, hvor Schibsted Forlag og vårt allmennforlag Vigmostad & Bjørke har en sterk posisjon og et spennende grunnlag for videre vekst. Vi har allerede Norges største og mest populære nettbokhandel Haugenbok.no, og nå får vi også Norges største ebokhandel, sier forlegger Arno Vigmostad i Forlagshuset Vigmostad & Bjørke, til Dagens Næringsliv.

• Les mer om saken også hos bok365.no: http://bok365.no/artikkel/vb-kjoper-schibsted-forlag/#.VXl0JPntlBc