Skriveplasser tilgjengelige i Tromsø

Illustrasjonsfoto: av Henrik Ibsens gamle skrivestue i Arbinsgate i Oslo

Stabburet er et skrivefellesskap med 5 arbeidsplasser over to etasjer og ligger i Skippergata 11 B i Tromsø sentrum. Et kollektiv av forfattere har holdt til her siden 2010, og bruker Stabburet som kontor.

Det er ikke innlagt vann og toalett, men brukerne disponerer tilgang til dette i nabohuset. Det finnes kjøkkenkrok med bl.a. vannkoker, kjøleskap og utstyr for å lage kaffe, samt sofahjørne.

Brukerne deler på ansvaret om rengjøring i Stabburet og fellesarealer i nabohuset. Det er ikke wifi i Stabburet.

Arbeidsplassen vil kunne disponeres eksklusivt og gratis i inntil 2 måneder av en av DnFs medlemmer. Endelig disposisjonsperiode vil bli vurdert i forhold til de aktuelle søknader. Interesserte kan sende DnF en kort søknad med ønsket tidsrom (fra dato – til dato) for bruk, og en kort beskrivelse av hvorfor man søker.

Søknader vil bli behandlet fortløpende.

Forfatterforeningen vil samtidig gjerne minne om skriveplassene på Litteraturhuset i Oslo og i Bergen.

Alle søknader om plass i Tromsø, Oslo eller Bergen sendes til post@forfatterforeningen.no.